کیت الکترونیک چیست؟

کیت به مجموعه ای از قطعات تشکیل دهنده یک دستگاه یا وسیله گویند که بصورت باز و جداجداست و برای ساختن و تکمیل کردن آن فرد تهیه کننده شخصاً باید به وسیله دست خود و بکمک راهنمای ساخت و ابزار و وسایل لازم اجزا را سر هم کرده به اصطلاح مونتاژ نماید .

حال در این میان کیت های الکترونیکی به مجموعه ای از قطعات الکترونیکی مانند: مقاومت ، خازن ، ترانزیستور ، آی سی و … گویند که بهمراه فیبر مدارچاپی مخصوص و آماده و راهنمای مونتاژ به منظور ساخت یک وسیله الکترونیکی ارائه می گردد.فرد مونتاژ کار باید اطلاعات اولیه ای راجع به علم الکترونیک و آشنایی با قطعات الکترونیکی و همچنین آگاهی از فن­ لحیم­کاری  داشته باشد  تا بتواند کیتهای الکترونیکی را به درستی مونتاژ کرده و بسازد . بدیهی است در صورت فقدان اطلاعات کافی در این زمینه در کار ساخت و مونتاژ کیت موفق نبوده و مدار شما کار نخواهد کرد .

همچنین حداقل لوازمی که برای مونتاژ و ساخت کیتهای الکترونیکی لازم است از این قرار است : هویه قلمی حداکثر ۴۰ وات – سیم چین ظریف – سیم لحیم یا قلع مرغوب

ساخت و مونتاژ کیتهای الکترونیکی لذتی باور نکردنی دارد . علاوه بر اینکه شما اوقات فراغت خود یا فرزندانتان را با ساخت کیتها پر میکنید ، به دانش و تجربه فنی خود در زمینه الکترونیک می افزایید ، صاحب یک وسیله الکترونیکی می شوید که با سلیقه خود انتخاب کرده و با دستان خود آنرا ساخته اید و از آن در زندگی خود بهره می برید .

و اما درباره کیفیت کیت های مهندسیکا باید بگوییم : که نیازمند هیچگونه ابزار و تجهیزات خاصی نیست و بدون لحیم کاری با داشتن کمترین تخصص الکترونیک پروژه های کاربردی الکترونیکی را میتوانید مونتاژ نمایید .تنها وسیله­ای که برای مونتاژ کیت مهندسیکا احتیاج دارید یکدستگاه کامپیوتر است و مهارت فنی در حد آشنایی به مقاومت و LED .